Archive for martie, 2009

Viata si Moartea

sâmbătă, martie 21st, 2009

Virgiliu Stroescu la TVRM – Viata si Moartea

Cum va afecteaza alimentatia sanatatea dintilor

sâmbătă, martie 21st, 2009

thumb_untitled_1Dieta dezechilibrata reprezinta a doua cauza de aparitie a problemelor stomatologice. Cariile dentare, parodontoza si defectele de dezvoltare a smaltului sunt doar cateva dintre tulburarile care apar pe fondul unei alimen­tatii deficitare.

Exista alimente care ataca dintii, dar si altele care, din contra, ii protejeaza. Insa nu doar ceea ce mancam, ci si cat de des mancam influenteaza sanatatea orala. La doar un minut dupa masa, la nivelul cavitatii bucale incep sa se produca modificari. (mai mult…)

Less is more

vineri, martie 20th, 2009

Less is moreIn 1930 un profesor de la Universitatea Cornell a descoperit intamplator ca exista o conexiune intre a manca mai putin si a trai mai mult. Cobaii care consumau mai putine calorii traiau in medie cu 30% mai mult. Aceasta este premiza regimului hipocaloric propus astazi de mai multi cercetatori ca o solutie de incetinire a procesului de imbatranire.

Un studiu condus de doi cercetatori de la Universitatea Wisconsin, ?i publicat in revista Science in august 1999, a confirmat observatia profesorului de la Universitatea Cornell. O dieta hipocalorica a crescut media duratei de viata a cobailor cu 50%. Analizele genetice efectuate au pus in evidenta faptul ca genele care in mod normal se deterioreaza odata cu imbatranirea, continuau sa functioneze foarte bine in cazul cobailor ”subnutriti”. In cazul cobailor pe dieta cu 25% reducere de calorii, 84% din alterarile genetice asociate cu imbatranirea au fost partial sau complet suprimate. La nivel molecular, cobaii de la dieta hipocalorica aratau a fi biologic mai tineri decat ceilalti cobai. (mai mult…)

Dialog Cu Viata 2

joi, martie 12th, 2009

Virgiliu Stroescu la SperantaTv – Dialog Cu Viata 2